Acasă Economic “Tuneluri pentru urși” de pe autostrada Lugoj – Deva. Două din cele...

“Tuneluri pentru urși” de pe autostrada Lugoj – Deva. Două din cele trei tuneluri planificate vor fi unite într-un singur tunel lung de 1,6 km

DISTRIBUIȚI

image-2016-02-4-20773678-0-tunelurile-pentru-ursi-lugoj-deva-lot-2Pe Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva vor fi construite două tuneluri, nu trei cum era planificat până acum. Decizia a fost luata miercuri de către Compania de Autostrăzi care a hotărât ca două dintre tuneluri să se unească, de fapt, într-un singur tunel mai mare, cu lungimea de circa 1,6 km. Odată făcută această alegere poate fi începută proiectarea și apoi scoaterea la licitație a proiectului.
Consiliul Tehnic-Economic (CTE) din cadrul CNADNR a luat o decizie miercuri în privința secțiunii E2 a Lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, acolo unde acordul de mediu impune realizarea unor tuneluri pentru autostradă astfel încât noua șosea de mare viteză să nu afecteze fauna din zonă. Tunelurile au ajuns să fie cunoscute drept “tunelurile pentru ursi”, deși teoretic tunelurile vor deservi autostrada și autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.
În planurile de până acum pe această secțiune erau stabilite trei tunele, însă s-a pus problema zonei de circa 400 de metri dintre două tunele, o zonă dificilă din punct de vedere a reliefului. Astfel, în ședința de miercuri CTE-ul din CNADNR a decis să unească tunelul 2 de 834 metri și tunelul 3 de 400 metri lungime într-un singur tunel mai lung, de peste 1,6 km lungime în total.
“Am dezbătut trei soluții pentru partea de tunele. Era varianta cu săpătura în debleu, o săpătură masivă. Varianta doi era realizarea unui zid de sprijin astfel încât volumul de săpătură scade cu 40%. Și varianta trei era unirea celor două tunele printr-un alt tunel. E adevărat că varianta 3 din punct de vedere tehnic e cea mai bună, dar din punct de vedere tehnico-economic CTE-ul va decide”, declara marți șeful CNADNR, Cătălin Homor, înainte de ședința CTE.
“Urmează proiectarea vreo 4 luni și apoi scoaterea la licitație. Vom avea un constructor cel mai devreme la anul pe vremea asta. Execuția durează circa 14 luni”, a mai declarat Homor.
Potrivit lui Homor, restul autostrăzii fără partea de tuneluri, circa 15 km, ar putea fi gata la finalul anului 2016.
Până la decizia CTE-ului de unire într-un singur tunel a tunelurilor 2 și 3, proiectul prevedea trei tuneluri la următoarele poziții a secțiunii E2 din Lotul 2 Lugoj – Deva: Tunelul 1 la km 52+880 (290 metri lungime); Tunelul 2 la km 53+620 (834 metri lungime); Tunelul 3 la km 55+020 (400 metri lungime).
Tunelurile “pentru urși” au fost adăugate ulterior la proiectul original al autostrăzii după ce autoritățile de la mediu au decis că se impune modificarea proiectului sau realizarea unor structuri în plus astfel încât coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zonă să nu fie afectate și secționate, practic, de noua șosea de mare viteză.

Comentarii

comentarii