Primăria Municipiului Timișoara anunță, printr-un comunicat, că în perioada 18 – 21 februarie se pot depune cererile pentru obţinerea avizului pentru comercializarea mărţişoarelor, felicitărilor şi altor miniaturi reprezentative. Perioada de comercializare va fi 27 februarie-2 martie.
Documentele necesare se pot înregistra la sediul Primăriei, camera 12, ghişeele 8 şi 9. Conform comunicatului, dosarele trebuie să conțină:
„-cerere tip obţinută de la ghişeele 8 sau 9, camera 12;
-copie buletin de identitate, carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare). Pentru locaţiile din Piaţa Victoriei, solicitanţii trebuie să deţină copie C.U.I./Carte de Identitate/buletin cu domiciliul în Timişoara, carnet student (Facultatea de Arte Plastice), carnet meşteşugar eliberat de Asociaţia Meşteşugarilor şi Comercianţilor Tradiţionali şi o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip şevalet”.
Taxele care trebuie plătite sunt: de autorizare- 69 de lei, de imprimat – 6 lei şi de ocupare a domeniului public-3 lei/mp/zi în zona A sau 2 lei/mp/zi în zona B. Acestea se achită anticipat pentru toată perioada de autorizare, în momentul înregistrării cererii, fără posibilitatea restituirii.
Astfel, locurile unde vor putea fi mărțișoarele comercializate sunt:
ZONA A
Piaţa Victoriei;
Ceas Floral- bd. Proclamaţia de la Timişoara-platou;
str.Mărăşeşti;
Piaţa A.Mocioni- platou
Zona B
Parcul Copiilor (bd. Revoluţiei 1989)-platou
Bv. Regele Carol I ( de la str.I.Văcărescu până la str.Gen.I.Dragalina);
Piaţa Nicolae Balcescu;
Dîmboviţa-platou;
Calea Şagului colţ cu L.Rebreanu (ARTA TEXTILĂ);
Calea Şagului colţ cu str.L.Rebreanu (PROFI);
În faţa Pieţei Doina-platou;
Calea Martirilor colţ cu str.Naturii;
Piaţa din zona Soarelui;
Calea Buziaşului -platou;
Zona Spitalului Judeţean ( str.Arieş);
Str.Daliei(între str.Al Vaida Voievod şi L.Catargiu);
Str.S.Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern);
Piaţa Traian;
Calea Sever Bocu;
Str.Sf. Apostoli Petru şi Pavel;
Calea Aradului- str.Liege;
CaleaTorontalului-platou;
Str.Circumvalaţiunii- platou;
Zona Piaţa Dacia;
Str.Gen.Dragalina- bd. Gării;
Aleea FC Ripensia.
Pentru o bună organizare, Primăria mai sfătuiește:
„-Operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în aviz. Încalcarea prevederilor legislaţiei în vigoare atrage sancţionarea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori, precum şi retragerea avizului de către emitent;
-Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea Avizului eliberat de autoritatea locală a municipiului Timişoara;
-Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat în zonele menţionate de către deţinătorul avizului altei persoane, duce la retragerea Avizului şi la sancţionarea contravenţională a faptei”.