Acasă Actualitate USR Timişoara cere penalizarea RETIM și SDM pentru felul în care au...

USR Timişoara cere penalizarea RETIM și SDM pentru felul în care au realizat deszăpezirea în Timișoara

DISTRIBUIȚI

După ce autoritățile locale și-au dovedit neputința în lupta cu zăpada, USR Timişoara cere penalizarea societăților RETIM și SDM pentru felul în care au realizat deszăpezirea în Timișoara.

Conform USR, Consiliul Local Timișoara a încheiat în anul 2011 contracte de deszăpezire a Timișoarei întinse pe 6 ani și în valoare totală de 23,4 milioane lei. Aceste contracte au fost prelungite la sfârșit de 2016 până în 30 aprilie 2018. Beneficiarii contractelor sunt Retim – responsabilă de cele 3 sectoare nordul orașului, precum și cel de sud-est și SC Drumuri Municipale (SDM) – responsabilă de 2 sectoare, ce acoperă zonele de sud și sud-vest.

În contractul dintre Consiliu şi cele două societăţi, la art.13, lit. e se menţionează obligativitatea efectuării activităţii de deszăpezire în condiţii de calitate şi eficienţă, conform caietului de sarcini.

Caietul de sarcini prevede, la art. 5, că activitatea de deszăpezire se execută ziua sau noaptea şi are ca scop menţinerea în stare practicabilă a arterelor de circulaţie şi prevede curăţarea acestora, curăţarea aleilor pietonale, transportul zăpezii, împrăştierea de material antiderapant şi combaterea poleiului.

”După cum se poate vedea pe străzile orașului, Retim și SDM nu şi-au făcut treaba în această săptămână, prima săptămână în care au avut de fapt de muncă în această iarnă. Consecinţele sunt suportate de toți locuitorii Timişoarei. Prognoza meteo pentru această săptămână era cunoscută de ceva timp, dar utilajele au fost scoase pe străzi târziu și numărul lor este cu mult sub ceea ce este necesar. USR Timişoara cere penalizarea celor doi operatori, pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale. Pentru nerespectarea termenului de 3 ore de la avertizarea meteo pentru împrăștierea materialului antiderapant, penalizarea este de 5% pe lună din valoarea facturii lunare (art 15, lit. c). Dincolo de aceste penalităţi contractuale obligatorii, experienţa acestei săptămâni arată că cei doi operatori, în acţionariatul cărora Consiliul Local Timișoara are un rol important (50% din Retim și 100% din SDM), nu sunt capabili să respecte înţelegerea contractuală. Aceste contracte expiră în aprilie, iar viitoarea licitaţie ce se va organiza în acest an pentru deszăpezire trebuie să ofere certitudine timişorenilor că oraşul nu va fi blocat din nou la prima ninsoare. Și în acest an, siguranţa cetățenilor a fost pusă în pericol de indolenţa autorităţilor şi de incompetenţa operatorilor de deszăpezire, iar acest mod de lucru trebuie să înceteze. Primul pas spre a face asta e penalizarea, conform contractului, a RETIM și respectiv SDM”, se precizează într-un comunicat de presă al formațiunii poliitice.

Comentarii

comentarii