Acasă Economic Veniturile Romtelecom s-au redus în 2010 cu 8,4%

Veniturile Romtelecom s-au redus în 2010 cu 8,4%

DISTRIBUIȚI

Romtelecom a înregistrat în 2010 venituri de 716,9 milioane de euro, în scădere cu 8,4% față de 2009. Numărul de clienți de telefonie fixă al companiei a continuat scăderea, dar Romtelecom a înregistrat creșteri în ceea ce privește numărul de abonați de televiziune digitală prin satelit, televiziune prin internet (IPTV) și internet, conform raportului financiar al OTE, actionarul majoritar al companiei. Pe trimestrul patru din 2010, compania a înregistrat venituri de 170,1 milioane euro, în scădere cu 11,5%, de la 191,5 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut. „2010 a fost un an dificil pentru Romtelecom, la fel ca pentru întreaga piață telecom din România, care a trebuit să facă față nevoilor clienților de a-și scădea bugetele alocate pentru comunicare și divertisment. Ar fi fost greu pe orice piață telecom, însă a fost și mai dificil pe o piață ca aceea românească, cu una dintre cele mai intense competiții la nivelul prețurilor din regiune", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
Numărul total de clienți ai Romtelecom a crescut cu 4% în trimestrul patru al anului trecut, până la aproape 4,7 milioane. Pe segmentul de televiziune prin satelit (DTH) și internet (IPTV), compania și-a crescut numărul de abonați cu 15,7% în trimestrul patru din 2010 față de aceeași perioadă a lui 2009, atingând un număr de 1,05 milioane. Dintre aceștia, 30.000 de clienți au fost cei ai serviciilor IPTV. Numărul abonaților de internet a crescut cu 23%, până la 1,01 milioane. Internetul de foarte mare viteză al Romtelecom (20-30 Mbps), lansat la finalul lui 2009, a atins aproape 49.000 de clienți la sfârșitul trimestrului patru din 2010, adăugând în ultimele trei luni ale anului sproximativ 15.000 de noi abonați.
”Chiar și în acest context dificil, Romtelecom a reușit să obțină rezultate satisfăcătoare, ca o consecință a eforturilor semnificative ce au vizat scăderea costurilor operaționale și lansarea pe piață a ofertelor potrivite, cum ar fi cea comuna cu Cosmote care asigură tarife „în rețea” pentru apelurile între cele două retele și care a avut un răspuns bun din partea clientilor. La sfârșitul anului numărul total de abonamente a ajuns la aproximativ 4,7 milioane, în creștere față de anul trecut și depășind un milion de clienți pentru servicii broadband, dar și pentru cele TV,” a adăugat Yorgos Ioannidis

Comentarii

comentarii