Acasă Actualitate Biroul de informare publică şi de promovare a avantajelor medierii...

Biroul de informare publică şi de promovare a avantajelor medierii la Curtea de Apel Timişoara

DISTRIBUIȚI

Curtea de Apel Timişoara anunţă faptul că începând cu data de 7 martie 2016 a devenit operaţional Biroul de informare publică, dar şi de promovare a avantajelor medierii, care a fost amplasat la parterul Palatul de Justiţie din Timişoara (Palatul Dicasterial) şi care este deservit zilnic, între orele 10 -12 de către o echipă formată exclusiv dintr-un mediator şi un student din anul III de la Facultatea de drept a UVT, în mod gratuit şi fără implicarea personalului instanţelor de judecată.
Rolul şi funcţia acestui birou de informare este acela de a informa publicul cu privire la rolul si statutul mediatorilor precum si asupra avantajelor folosirii procedurii medierii, si nu in ultimul rând cu scopul de a degreva instanţele de cauzele ce pot fi soluţionate pe calea medierii, concomitent cu recomandarea de a se recurge întotdeauna la serviciile unui avocat, inclusiv în ipoteza în care cetăţeanul decide să aleagă calea medierii.
Înfiinţarea si funcţionarea acestui birou în incinta Palatului de Justiţie din Timişoara presupune participarea mediatorilor în procesul de informare a cetăţenilor cu privire la avantajele pe care le poate aduce medierea, în vederea degrevării instanţelor şi soluţionarea disputelor dintre persoanele fizice, juridice si instituţiile publice din judeţul Timiş pe cale amiabila, prin mediere si scăderea cheltuielilor aferente, contribuind la reforma in justiţie si îmbunătăţirea climatului social, precum şi cu privire la cerinţele preliminare minimale pentru introducerea unei cereri de chemare în judecată, în cazul în care medierea este refuzată sau eşuează.
Totodată, la fel de important, informaţia furnizată cetăţeanului, pe lângă că este minimală este şi neutră, de fiecare dată şi fără excepţie, mediatorul împreună cu studentul recomandând angajarea unui avocat, inclusiv prin utilizarea schemei de ajutor public judiciar, în cazul în care posibilităţile financiare ale justiţiabililor sunt reduse.
Activităţile şi operaţiunile specifice care se desfăşoară la nivelul Biroului de informare si documentare sunt limitate la furnizarea de informaţii cu privire la alternativele legale de soluţionare a litigiilor, prezentate in mod echitabil, corect şi neutru precum şi prin îndrumarea dată cetăţenilor de a consulta atât Tabloul mediatorilor, cât şi a Tabloului avocaţilor, atât in varianta alegerii medierii pentru soluţionarea litigiului descris, dar şi în cazul în care medierea este refuzată sau eşuează şi se optează pentru proces, precum şi furnizarea de informaţii cu privire la cerinţele preliminare de bază pentru introducerea unei cereri de chemare în judecată, inclusiv o evaluare a taxelor judiciare de timbru care ar urma să fie plătite.
În mod strict şi limitativ, mediatorul de serviciu asigura activitatea de informare a publicului asupra rolului si statutului mediatorilor, oferă informaţii privind medierea si avantajele folosirii procedurii de mediere, informaţii privind taxele judiciare, precum şi informaţii minimale cu privire la cerinţele preliminare de bază pentru introducerea unei cereri de chemare în judecată, în cazul în care medierea este refuzată sau eşuează, fiindu-i oprit să facă publicitate vreunui birou de mediere specific.
Studentul, care efectuează stagiu de practică, sprijină mediatorul de serviciu în activitatea de informare a publicului şi asigură secretariatul biroului de informare.
Atât activitatea desfăşurată de student, cât şi de mediator este considerată activitate de voluntariat şi permite acordarea beneficiilor prevăzute de regulamentul în materie al Universităţii de Vest din Timişoara.

Comentarii

comentarii