Acasă Actualitate În luna noiembrie am putea circula prin subpasajul Michelangelo

În luna noiembrie am putea circula prin subpasajul Michelangelo

DISTRIBUIȚI

B53A7048

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu: „Noi facem tot posibilul ca înainte de venirea iernii să se poată circula la capacitate totală în intersecţia Michelangelo”

Subpasajul Michelangelo va fi dat în folosinţă, cel mai probabil, în luna noiembrie a acestui an. Este o estimare, nu un agajament ferm. „Estimăm că se va putea circula., în principiu, cu totul realizat, dar nu exclud ca anumite detalii de finisaj să necesite a se lucra pe ele în continuare. Noi facem tot posibilul ca înainte de venirea iernii să se poată circula la capacitate totală în intersecţia Michelangelo”, spune primarul Timişoarei Nicolae Robu. În momentul de faţă se lucrează la cele trei bretele, cele două înspre BRD, pe un sens şi pe celălalt, pe Bulevardul Coposu şi breteaua de legătură dinspre Liceul de Muzică. Ele sunt în diverse stadii. Stadiul cel mai avansat îl are breteaua de legătură Bulvardul Coposu, dinspre giratoriu de la Pestalozii. Probabil că luni acolo se va şi turna beton. Următoarea care va ajunge al betonare este breteaua care va asigura legătura dinspre Aleea FC Ripensia şi Bulevardul Coposu. După ce se toarnă betonul trebuie să se lase la uscat vreo două săptămâni.

„Sunt o mulţime de lucrări de detaliu. Placarea pereţilor presupune să se dea 16.000 de găuri”

Ieri s-a realizat străpungerea la Michelangelo, s-au finalizat săpăturile conexe tunelului propriu-zis. Tunelul are 115 metri lungime, 14 lăţime şi aproape 6 metri adâncime. A fost dislocat tot pământul. Pereţii verticali sunt cu adâncimea de 17,5 metri, vizibili sunt doar pe o porţiune. „Mă bucur enorm că am reuşit să ajungem în acest stadiu şi suntem în linie dreaptă pentru finalizarea lucrării. Ceea ce a mai rămas meteodependent sunt lucrările de betonare, de pregătire a fundaţiei. După aprecierea mea, aceste lucrări ar mai dura circa două luni, tot ce mai este de făcut. Două luni – două luni şi jumătate ar mai fi necesare pentru finalizarea lucrării, ca să putem da şi drumul la circulaţie. Cel mai probabil, în luna noiembrie vom reuşi să circulăm prin subpasaj. Sunt o mulţime de lucrări de detaliu. Placarea pereţilor presupune să se dea 16.000 de găuri. Se poate face să circulăm în timpul acesta. Noi am cerut o prelungire, nu pentru realizarea lucrării propriu-zise, ci pentru tot felul de detalii pentru un proiect european. Tot acest volum de pământ din tunelul propriu-zis a fost disclocat de un om cu un buldozer special, de foarte mare productivitate, şi buldozerul şi omul. În permanenţă patru-cinci autobasculante mari stăteau la rând la încărcat, nu aveai de unde să vezi muncitori, cine căuta oameni nu avea cum să-i găsească”, spune Robu.

 

Comentarii

comentarii