Acasă Eveniment Produse autohtone în rafturi

Produse autohtone în rafturi

414
DISTRIBUIȚI

În loc de roşii turceşti, usturoi chinezesc şi lubeniţă din Singapore
Reprezentanţii real,- Hypermarket s-au întâlnit cu peste 100 de producători locali, pentru a pune bazele unei colaborări care să aducă în rafturi cât mai multe produse din Banat.
Lanţul de hypermarketuri real,-  lansează o campanie prin care se doreşte ca usturoiul chinezesc, roşiile turceşti, prazul olandez şi cartofii nemţeşti să fie înlocuiţi, în rafturi, cu produse autohtone, provenite de la producători locali. Campania „Produceţi româneşte, vindem româneşte” a avut ca prim pas o întâlnire, desfăşurată luni, la Primăria Timişoara, între peste 100 de producători din zonă şi reprezentanţii real, –. Următoarea etapă a proiectului, şi poate cea mai importantă, va fi un târg de achiziţii care va da posibilitatea producătorilor să-şi prezinte mărfurile. Conform spuselor lui Michel Lamoot, directorul general real,- Hypermarket România, a fost întocmită deja o echipă specializată care să dezvolte proiectul şi, în primul rând, să ţină legătura cu producătorii. În plus, spune Lamoot, real,- abordează o nouă strategie, mult mai flexibilă, în colaborarea cu micii producători locali. “Ne propunem să avem din ce în ce mai multe produse locale pe rafturi, nu doar alimente, ci şi bunuri nealimentare, pentru a putea pune umărul la dezvoltarea durabilă a economiei româneşti. Prin noul program vom oferi furnizorilor locali posibilitatea de a-şi desface mărfurile într-una dintre cele mai extinse reţele comerciale prezente pe piaţă, în condiţiile puse la dispoziţie de facilităţile comerţului modern. De asemenea, ne propunem aprofundarea legăturilor pe care le avem la nivel local cu micii producători, dar şi cu autorităţile locale, pentru a putea găsi noi şi noi oportunităţi de colaborare la nivel local şi regional”, spune Michel Lamoot. «Susţin economia locală şi producătorii locali» ar trebui să fie în mintea fiecăruia dintre noi, atunci când mergem la supermarket şi ne facem cumpărăturile. Să luăm roşia de Jimbolia şi nu pe cea din Turcia, cartoful de la Belinţ şi nu pe cel din China, vinetele, ardeii şi varza de la Vizejdia şi nu din Spania, piersicile de Sânnicolau şi nu cele din Grecia, lubeniţa de Gottlob şi nu cea din Singapore. Încurajând producătorii locali, cumpărăm produse mai gustoase, mai proaspete, mai sănătoase şi dăm de lucru celor de lângă noi. Cred în această campanie lansată împreună cu real,- şi cred că timişorenii vor fi parte din ea”, a declarat viceprimarul Timişoarei, Adrian Orza, prezent la întâlnirea cu producătorii locali.
Plata la 5 zile şi colaborări pe termen lung
Conform reprezentanţilor real,- Hypermarket, se doreşte ca proiectul să fie unul pe termen lung, 10-15 ani, ideal fiind ca producătorii, deşi mulţi foarte mici acum, să crească beneficiind de ajutorul oferit de lanţul de magazine. În acest sens, vor avea loc o serie de acţiuni care să-i atragă pe bănăţeni spre mărfurile furnizate de producători din zonă: organizarea de demonstraţii sau sesiuni de degustare în magazinele real,- , pentru a populariza produsele producătorilor locali; organizarea de întâlniri periodice de informare reciprocă; încurajarea producătorilor locali de a-şi dezvolta afacerile,  inclusiv  prin emiterea unei  scrisori de confirmare a relaţiilor de buna colaborare în scopul  contractării unor credite bancare; organizarea de programe de sprijin pentru micii producători locali, prin furnizarea de sesiuni de pregătire, know-how profesionist, asistenţă în implementarea standardelor şi a normelor specifice de securitate alimentară necesare pentru comercializarea produselor, asistenţă în activităţi conexe producţiei; campanii de încurajare a clienţilor hipermarketurilor real,- de a cumpăra produse tradiţionale româneşti, semnalate ca atare la raft, în pliantele şi cataloagele periodice ale real,-. Un alt element menit să-i atragă pe producătorii locali este faptul că plata produselor se va efectua la cinci zile după livrare.
“Statul trebuie să le dea o şansă producătorilor, să-i ajute”
Viceprimarul Timişoarei Adrian Orza salută iniţiativa real,- Hypermarket, însă consideră că problema ar trebui abordată şi de guvern, pentru a încuraja producţia autohtonă. “Una din marile probleme ale producătorilor este că nu au unde să desfacă marfa. Statul trebuie să înţeleagă că, înainte de a pretinde tot felul de chestiuni de la producători, trebuie să le ofere oamenilor subvenţii pentru a lucra terenurile. Statul trebuie să le dea o şansă producătorilor, să-i ajute. Aş vrea să văd tot mai multe produse locale, în loc de “fructele şi legumele bibelouri” din import. Nu e problemă că importăm, însă trebuie să dăm ocazia şi producătorilor noştri să-şi vândă marfa. În acest fel vom mânca mai sănătos şi vom şi da de lucru oamenilor de aici”, a declarat Orza.

 
 

Comentarii

comentarii