Acasă Economic Terminal pentru plecări curse externe de 184,5 milioane lei la Aeroportul din...

Terminal pentru plecări curse externe de 184,5 milioane lei la Aeroportul din Timişoara

568
DISTRIBUIȚI

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor vrea să aloce 184,5 milioane lei pentru construcţia unui terminal pentru plecări curse externe la Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara, din fonduri externe nerambursabile, prin Programului Operaţional Infrastructură Mare, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiţii, publicat în dezbatere de minister.

”Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ‘Terminal plecări curse externe’, din fonduri externe nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, Axa Prioritară 2 – ‘Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient’, Obiectivul specific 2.3. – ‘Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor’, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, precum şi din venituri proprii, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, arată nota de fundamentare a proiectului.

Execuţia proiectului este estimată a se realiza în perioada de eligibilitate a Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, care asigură finanţarea până în anul 2023 a proiectelor de investiţii aprobate până la data de 31 decembrie 2020.

”Valoarea obiectivului de investiţii ‘Terminal plecări curse externe’ este 184,5 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 38,84 milioane euro”, arată proiectul.

Documentul arată că traficul aerian pe Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara a înregistrat o creştere semnificativă generată în primul rând de creşterea nivelului veniturilor populaţiei, de dezvoltarea mediului economic, dar şi de nevoile de transport ale cetăţenilor români care lucrează în afara graniţelor ţării.

”Proiectul de investiţii contribuie la realizarea obiectivul general al strategiei de dezvoltare a aeroportului, precum şi la îndeplinirea obiectivelor POIM prin obiectivele sale specifice”, se arată în document.

Investiţia constă în realizarea următoarelor capacităţi: suprafaţă construită / desfăşurată la sol propusă: 8.000 mp; suprafaţă construită desfăşurată propusă: 12.000 mp; regim de înălţime propus: 12,92 m; un sistem control de securitate pasageri şi bagaje; şapte lifturi persoane şi bagaje: 18 ghişee de check-in; cabine pentru poliţia de frontieră, şase posturi; şase porţi automate de scanare documente.

Construirea terminalului plecări curse externe presupune asigurarea condiţiilor de procesare a pasagerilor care pleacă spre destinaţii externe, a celor care se află în tranzit / transfer, dar realizează şi interconexiunea terminalelor noi cu cele aflate în exploatare.

”De asemenea, prin dotările propuse, se vor asigura şi condiţiile de procesare care să îndeplinească atât standardele de securitate, cât şi pe cele privind nivelul serviciilor oferite pasagerilor. Soluţiile tehnice adoptate prin prezentul obiectiv de investiţii răspund necesităţilor societăţii, corespunzând atât din punct de vedere al calităţii în construcţii, cât şi cerinţelor stabilite la nivel naţional şi internaţional în domeniul aviaţiei civile. Ele sunt adaptate la situaţiile de trafic înregistrate deja la orele de vârf, dar creează şi premisele prin care se va asigura dezvoltarea aeroportului în următorii 10 – 35 ani (în conformitate cu rezultatele analizei cost – beneficiu efectuate)”, se precizează în proiect.

Acesta arată că sunt asigurate condiţiile de procesare pentru cinci curse de pasageri pe fluxurile de plecări externe pe oră (până la 900 de pasageri).

Fluxurile de pasageri şi cele de transport al bagajelor de cală nu se vor intersecta la acelaşi nivel.

Echipamentele de control de securitate, care sunt în conformitate cu standardele actuale şi dotează fluxurile de securitate existente, vor fi relocate şi utilizate în noul terminal, doar deficitul de utilaje fiind inclus în acest proiect.

Vor fi totodată asigurate spaţii comerciale, administrative şi tehnice.

Comentarii

comentarii