Acasă Actualitate Tronsonul I al autostrăzii Nădlac-Arad iese din hibernare

Tronsonul I al autostrăzii Nădlac-Arad iese din hibernare

DISTRIBUIȚI

autostradaPrimul tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care a rămas în suspensie după ce contractul a fost reziliat, e pe cale să aibă parte din nou de activitate. Pentru început, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale caută consultant. Acesta va analiza lucrările realizate deja pe lotul 1 din autostradă Nădlac-Arad, pentru a şti de unde pleacă noul constructor (nedesemnat încă) şi cât mai au de făcut pentru ca acest tronson să se numească autostradă.

Aici, pe acest tronsom, a lucrat Romstrade. Contractul a fost reziliat, iar primul tronson al ceea ce va fi autostrada Nădlac-Arad îşi aşteaptă constructorul. Deocamdată va primi consultant.

CNADNR a anunţat lansarea procedurilor de achiziţie pentru desemnarea unei societăţi care se va ocupa de expertizarea tehnică a lucrărilor executate deja de către Asocierea SC Romstrade SRL – MonteAdriano Engenharia e Construcao SA – SC Donrep Construct SRL pe lotul 1 din autostrada Nădlac Arad, de la kilometrul 0 la 22. Lucrarea se va realiza în 30 de zile de la desemnarea câştigătorului. După stabilirea stadiului lucrărilor va trebui realizată o nouă licitaţie pentru stabilirea constructorului.

Teste de laborator pentru stabilirea calităţii materialelor folosite

Compania care va face consultanţa va trebui să realizeze o investigaţie vizuală a lucrărilor, va face măsurători topometrice ale lucrărilor executate, măsurători de capacitate portanţă reziduală, va preleva probe pentru a stabili calitatea lucrărilor deja executate şi va face un raport de expertiză. Calitatea materialelor folosite va fi evaluată şi prin teste de laborator. Rezultatele expertizei vor fi prezentate în termen de 30 de zile de la semnarea contractului cu societatea de consultanţă.

Pe tronsonul de autostradă A1 Arad-Pecica (cel de-al doilea tronson), kilometrul 22,2 până la 39,5 (kilometrul zero este la Nădlac), lucrările sunt avansate. Pe acest tronson vor fi şase pasaje peste autostradă, dar şi peste calea ferată, cât şi trei poduri peste canale şi drumuri judeţene, iar la cele două capete, care vor fi probabil terminate în cursul acestei veri, nodul rutier Pecica va avea două bretele cu două sensuri giratorii, dar şi un nod rutier important la Arad, lucrările fiind extrem de avansate. 

Lucrări avansate pe tronsonul II al autostrăzii Nădlac-Arad

Bătălia principală se dă la pasajul CFR de la kilometrul 29 plus 600, unde pe rampa de Nord volumul de umpluturi mai înseamnă circa 50 de procente de efectuat. Acest lot, care va fi terminat în cursul acestei veri, va însemna o economie de timp de circa 10 minute. Lotul 1 Pecica-Nădlac, după rezilierea contractului este din nou în faza de scoatere la licitaţie. La nodul Pecica, constructorul are în fază avansată de execuţie singurul centru de întreţinere şi coordonare de pe Autostrada Vestului, unde lucrările sunt în fază de finalizare suprastructură, închideri şi tencuieli. Aici vor fi utilaje de deszăpezire, de curăţat, de spălat, birouri şi altele.

Comentarii

comentarii