Acasă Actualitate Va fi coadă la „unda verde”?

Va fi coadă la „unda verde”?

DISTRIBUIȚI

probleme-trafic-Timisoara-11Timişoara, alias „Semaforişoara”, este coordonată de luni din Centrul inteligent de management al traficului, de unde se va regla traficul rutier în aşa fel încât pe arterele principale să existe „unda verde” la cât mai multe semafoare, dacă se va circula cu viteza de 50 km/oră.
Aşteptat cu multe critici şi ironizat peste măsură, proiectul este apreciat de primarul Nicolae Robu şi de cei care l-au implementat, întrucât urmăreşte îmbunătăţirea fluxului rutier şi al siguranţei cetăţeanului municipiu prin folosirea unui sistem de control adaptiv de management al traficului urban şi supraveghere video metropolitană în zonele vulnerabile privind riscuri de accidente şi infracţionalitate zonală.
Edilul spune că „timpii de verde sunt stabiliţi automat şi în timp real, fără intervenţia unui operator, duratele de ciclu de semaforizare sunt stabilite automat şi corelat pentru intersecţii învecinate, astfel încât să se asigure coridoare de undă verde în condiţiile unor durate de ciclu variabile, în vederea fluidizării optime a traficului. Structura fazelor de circulaţie (faze la cerere pentru vehicule şi/sau pietoni) este variabilă, în intersecţiile cu trafic pietonal redus şi în intersecţiile prevăzute cu benzi de circulaţie dedicate pentru virajul la stânga”.
Noul sistem asigură, de asemenea, gestionarea flotei de transport public de călători a RATT şi prioritatea selectivă de trecere pentru vehiculele RATT (dacă sunt întârziate faţă de grafic) şi permite constituirea unei arhive de date de trafic (volum, grad de ocupare, procente de viraj etc.) pentru intersecţiile incluse în sistem, ce va permite realizarea mai uşoară a studiilor de trafic.
Sistemul introduce şi disciplina în trafic, prin includerea unor dispozitive specializate de detectare a contravenţiilor la Codul Rutier (depăşirea limitei de viteză şi pătrunderea în intersecţie pe culoarea roşie) şi a unui subsistem video CCTV performant, cu recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare.
„Un astfel de sistem, la un asemenea nivel de complexitate şi modernitate, nu a mai fost realizat în niciun alt oraş din România şi plasează Timişoara în topul oraşelor europene cu management computerizat al traficului”, spune primarul Robu.
Proiectantul a fost S.C. Smart Telecom Consulting S.R.L. Bucureşti, iar executant, asocierea SC Swarco Traffic România SRL – lider, SC Avitech.Co SRL şi SC Swarco Mizar. Valoarea contractului de furnizare, după licitaţie, a fost de 24.644.804,52 lei (cu TVA), valoare plătită este de 24.128.472,04 lei (cu TVA), cu o economie realizată de 516.333,48 lei (cu TVA).
Contractul de finanţare a proiectului a fost semnat în 29.01.2013, valoarea totală (cu TVA): 25.831.835,13 lei, cu perioada de execuţie de 45 luni, din care durata efectivă a lucrărilor a fost de 10 luni.
„A fost realizat un sistem integrat modern, operativ pentru managementul traficului şi a fost amenajat şi dotat un Centru de comandă integrat pentru trafic şi supraveghere video la nivel european, cu echipamente de ultimă generaţie; 44 intersecţii nou semaforizate, 90 de intersecţii modernizate, 134 de intersecţii supravegheate video, 230 de camere de supraveghere instalate în intersecţii, 7 radare de viteză, 13 radare de informare, 13 panouri cu afişare numerică, 37 de sisteme de detecţie a trecerii pe roşu, 17 panouri afişare mesaje destinate conducătorilor auto, au fost montate la trecerile de pietoni 537 de dispozitive acustice pentru nevăzători”, a detaliat Robu.

Comentarii

comentarii