Acasă Actualitate A fost semnat contractul pentru realizarea documentației sistemului train-tram dintre Reșița –...

A fost semnat contractul pentru realizarea documentației sistemului train-tram dintre Reșița – Timișoara

DISTRIBUIȚI

Cei patru parteneri din proiectul de realizare a unui sistem train-tram, cunoscut ca și proiectul cu trenuri pe hidrogen, care să lege Reșița de Timișoara, au semnat, miercuri în capitala județului vecin, contractul pentru realizarea documentației aferente investiției. Suma licitată a fost de 10,7 milioane de lei.

Primarii Reșiței, Ioan Popa, și al Timișoarei, Dominic Fritz, respectiv președinții Consiliilor Județene Caraș-Severin și Timiș, Romeo Dunca și Alin Nica, au semnat acordul, la Reșița. Aceștia speră ca banii alocați, o sumă importantă, să fie recuperată din PNRR.

”Pentru a atrage câți mai mulți turiști, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de șes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astăzi (n.r. miercuri), alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentațiile necesare reabilitării căii ferate Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. În această fază, vorbim de studiile de prefezabilitate și fezabilitate, de documentația necesară achiziției proiectului tehnic și a execuției, cât și de documentația pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitația a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toți cei patru parteneri, noi de la CJ Timiș, Consiliul Județean Caraș – Severin și primăriile Timișoara și Reșița.

Intenționăm să recuperăm banii prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) dar suntem deschiși și la alte surse de finanțare”, a anunțat Alin Nica.

Cel mai interesant punct al acestui proiect este operarea pe calea ferată reabilitată dintre cele două orașe a unor trenuri alimentate cu hidrogen.

”Ne dorim ca pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziționăm trenuri cu hidrogen, de tip train – tram, deoarece legătură dintre Timiș și Caraș trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul și potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiție de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred că această soluție de mobilitate curată va dovedi că tranziția energetică către zero emisii directe este posibilă și foarte aproape”, a mai anunțat Nica.

 

Comentarii

comentarii