Acasă Eveniment Anca Boagiu nu e mulţumită cum merg lucrările la autostrada Timişoara-Arad

Anca Boagiu nu e mulţumită cum merg lucrările la autostrada Timişoara-Arad

DISTRIBUIȚI

Lucrările la austostrada Timişoara-Arad nu sunt pe placul ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. Aceasta a fost, vineri, în zona Giarmata, pentru a vedea cum merg lucrările la acest tronson de autostradă. Nu a fost deloc încântată… Lucrările au fost demarate în 26 ianuarie 2009. Ca termen de finalizare şi deschidere a traficului este ultimul trimestru al acestui an, iar o finalizare completă, cu toate utilităţile, va avea loc în semestrul doi al anului viitor. Ministrul Anca Boagiu i-a întrebat pe constructori dacă vor da în exploatare acest tronson de autostradă anul acesta. “După cum arată, răspunsul, azi, e nu”, a spus Boagiu. Constructorul spune că există nişte soluţii care nu erau prevăzute în proiectul iniţial, iar dacă le vor folosi vor putea deschide anul acesta autostrada. Boagiu i-a întrebat câţi bani vor în plus şi extensii de timp, dar constructorii au spus că asta trebuie calculat. Reprezentantul constructorului a precizat că la poduri au un progres de 80 la sută, podeţe 99 la sută, acoperit cu asfalt – aproximativ 28 la sută din suprafaţă.

“Ori lucraţi, ori asta e – ni se despart drumurile”

“Vă cer să încetaţi să mai inventaţi pricină de oprit contractele şi de făcut claim-uri. Ori lucrăm sănătos şi serios, aşa cum lucraţi pe la dumneavostră pe acasă, ori dacă nu – ni se depart drumurile. S-au creat nişte obiceiuri proaste – claim-uri (n.r. – în traducere, “claim” = a pretinde ceva), extensii de timp, schimbări de soluţii, tot felul de minuni ca să întârzie lucrările. Există nişte contracte cu termene, cu clauze foarte clare. Nu avem timp de stat. Nu mai avem timp de stat şi de jucat. Ambele firme care sunteţi aici, v-am spus-o de la bun început – ori lucraţi, ori asta e – ni se despart drumurile. Vreau ca termenele contractuale să fie respectate. Aştept, săptămâna viitoare, graficul de execuţie”, a spus Anca Boagiu. Ministrul Transporturilor a cerut prefectului de Timiş ca în fiecare săptămână să se desfăşoare o analiză, iar în momentul în care apar nerespectări ale graficului, să intervină ministerul.

“Aţi spus că o dăm în exploatare anul ăsta, să o dăm în exploatare”

“Nu sunt mulţumită de cum arată autostrada. Este executată doar 44 la sută. Cu ochiul meu de constructor, spun că nu cred, astăzi, aşa cum arată că reuşesc să o termine, după cum sunt mobilizaţi. Sper ca după evaluarea pe care o vom face, vom avea un termen foarte clar. Sper să stabilească clar graficul de execuţie, astfel încât să se termine la timp. Aţi spus că o dăm în exploatare anul ăsta, să o dăm în exploatare”, le-a spus Boagiu constructorilor. Constructorii au clauze contractuale, prin care pot fi penalizaţi pentru ceea ce nu realizează la timp. 

“Directorul să fie capabil să ducă mai departe programele de drumuri şi autostrăzi”

Vizita ministrului Transporturilor la Timişoara va aduce, cel mai probabil, şi numele noului director interimar de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP). Ioan Maliţa, cel care a condus până acum această Direcţie de Drumuri, a ieşit la pensie. În locul lui Maliţa se vehiculează două nume care ar fi în cărţi pentru a ocupa, deocamdată, postul de director interimar la DRDP Timişoara (care are în administrare drumurile naţionale din partea de Vest a ţării – Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, parţial Gorj şi Mehedinţi). Acestea sunt Dorin Cutu (director ARR Timiş) şi inginerul arădean  Meluţ. Anca Boagiu a spus că, deocamdată, nu poate pronunţa un nume de director interimar, la ora când a fost la Timişoara, dar a spus exigenţele pe care le are de la viitorul interimar. “Am o exigenţă. Aceea ca directorul să fie capabil să ducă mai departe programele de drumuri şi autostrăzi – prioritatea zero a Ministerului Transporturilor. Un drumar bun, un manager bun este binevenit. Dacă nu poate face faţă exigenţelor, din nefericire, va trebui să se dea la o parte. Nu avem timp de pierdut, cu atât mai mult cu cât constructorii trebuie să înţeleagă că aşa cum ştiu să lucreze la ei acasă – şi se presupune că ştiu să lucreze bine, în timp şi cu costurile pe care le-au prezentat atunci când au ofertat – la fel trebuie să facă şi în România”, a spus Boagiu.

 

Comentarii

comentarii