Acasă Actualitate Consilierul local Roxana Iliescu primește (o parte din) informațiile cerute de la...

Consilierul local Roxana Iliescu primește (o parte din) informațiile cerute de la STPT. Datoriile societății trec de 100 de milioane de lei

DISTRIBUIȚI

Societatea de Transport Public Timișoara a ales o metodă inedită să răspundă insistențelor permanente din ultimele luni de zile lansate de consilierul local Roxana Iliescu, și îi răspunde acesteia, printr-un răspuns trimis presei, la numeroasele întrebări puse de aceasta legat de datoriile STPT. Sunt datorii la furnizorii privați și la stat, dar s-au plătit și sume mari către beneficiari, spune directorul STPT, Constantin Cocheci. În plus, el spune că se fac dezinformări la adresa societății pe care o conduce, ceea ce îi afectează activitatea,

Constantin Cocheci, directorul Societății de Transport Public Timișoara, a răspuns, printr-un document trimis pe adresa presei, tuturor insistențelor.

”Am luat la cunoștință atât de solicitarea d-voastră depusă în data de 22.09.2023 la sediul STPT sub numărul de înregistrare 21313 cât și de opiniile d-voastră personale exprimate pe platformele de socializare și preluate de presa locală. Deoarece mă adresez d-voastră în principal că membru al acționarului unic al S.C. STPT SĂ, vă aduc la cunoștință pe aceasta cale mai multe informații care sper să vă ajute în înțelegerea situației STPT”, a răspuns Cocheci.

Conform documentului, datoriile totale ale S.C. STPT S.A la furnizorii privați în data de 25.09.2023 sunt în valoare de 18.621.558,24 lei. Din acestea, datorii provenite din anii trecuți (2021, 2022) sunt în valoare de: 2.001,007,09 Iei, iar datoriile de achitat către furnizori din 2023 de 16.620.551,15 lei. Datoriile comerciale achitate în perioada octombrie 2022 – septembrie 2023 provenite din anii anteriori sunt în valoare de 18.213.647, din care pentru octombrie-decembrie în valoare de 4.246.872 lei și în perioada ianuarie- septembrie 2023 în valoare de 13.966.775 lei;

La 25.09.2023 STPT avea datorii către ADI SMTT în valoare de 5.328.852,5, din care municipiul Timișoara în valoare de: 444.269,06 lei.

Datoriile totale administrate de ANAF, la Bugetul de Stat, Bugetul asigurărilor sociale, conform fișei pe plătitor la 25 septembrie, erau de 86.831.579 lei. ”Menționam că din aceste obligații, avem restructurate în baza OG.6/2019, obligații bugetare în sumă de 81.241.240 lei, celelalte obligații fiind curente. În totalul de 86.831.579 lei sunt incluse, aferente anului 2022, accesorii (dobânzi și penalități Ia obligații bugetare) în valoare de 10.325792,3 lei, precum și penalități aferente anului 2021 sosite în 2023 în valoare de 3.558.495 lei ”, mai spune Cocheci.

Plățile la Bugetul de Stat și Bugetul asigurărilor sociale, efectuate în perioada octombrie 2022- septembrie 2023 sunt în valoare de: 76.063.722 lei. Plățile la bugetul general consolidat (bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale de stat) în perioada ianuarie 2021- 31 decembrie 2021 sunt în valoare de: 17.624.375 lei;  ianuarie 2022-septembrie 2022 în valoare de 4.235.402 lei.

Cheltuieli cu achiziții piese de schimb piese de schimb și materiale auxiliare (lubrefianti, e.t.c.), în valoare fără TVA sunt în perioada ianuarie 2021- iunie 2021 în valoare totală de 3.043.336,85 lei, în ianuarie 2022-iunie 2022 valoare totală de 3.602.519,29 lei, între ianuarie 2023-iunie 2023 valoare totală de 6.342.645,22 lei

Directorul STPT enumeră și principalele probleme cu care se confruntă societatea. În primul rând apare lipsa acută a personalului de bord. Un deficit de aproape 150 persoane, deficit care influențează în mod direct calitatea transportului și în același timp bugetul de salarii datorită orelor suplimentare efectuate de personalul de bord actual pentru a menține pe linia de plutire traseele și frecvența acestora.

”Deoarece sunt foarte multe dezinformări în presă și mediul online vă aduc Ia cunoștință că salariul personalului de bord din STPT este că mărime în primele 3 din Romania comparativ cu societățile similare, iar acesta crește substanțial din octombrie 2023 în urma negocierii noului CCM. De asemenea din octombrie 2022 salariile nu au avut nici o zi de întârziere”, mai spune Cocheci.

O a doua problemă este lipsa unui sistem de ticketing și monitorizare trafic funcțional. Cel existent are peste 15 ani de când a fost implementat. De asemenea, se vorbește și despre lipsa unui sistem ERP. Acest sistem este în curs de implementare. Pe lista problemelor se numără și ambiguitățile contractului de delegare care lasă loc de interpretări.

Concluziile sunt trase de director și vorbesc despre dezinformări care afectează societatea.

Comentarii

comentarii