Acasă Actualitate Consiliul Județean Timiș va construi un pod pe DJ 593B, la Parța

Consiliul Județean Timiș va construi un pod pe DJ 593B, la Parța

DISTRIBUIȚI

Primaria Parța atenționează că Agenția pentru Protecția Mediului Timiș supune spre consultare, documentația depusă de Consiliul Județean Timiș pentru proiectul: Construire pod pe DJ 593B, la Parța.

Pentru cei interesați, documentația poate fi consultată AICI.

Este vorba de un pod cu suprastructura din beton armat ce va asigura o parte carosabilă de 7.80 m și două trotuare 1.5 m (util 1.0 m). Suprastructura este alcatutită din grinzi prefabricate (L=33.0m h=1.60m).

Infrastructurile sunt culei și pile masive fundate indirect. Podul va fi dimensionat conform SR EN 1991- 2:2004. Lungimea totală a podului va fi de 209.12 măsurați în axul podului, podul va avea șase deschideri de 33m.

Schema statică: Grinzi simplu rezemate continuizate pe câte trei deschideri prin placa desuprabetonare. Suprastructura: ➢ Cinci grinzi prefabricate, precomprimate L=33.0m h=1.60m, aranjate la o distanță de 2.15 m interax, care vor conlucra la partea superioara prin intermediul unei plăci de suprabetonare din beton armat C35/45 cu armătură BST500S. Pentru ușurinta în execuție se vor folosi între grinzi predale cu armătură spațială și lise prefabricate din beton C35/45.

Podul va fi echipat cu sistem de iluminat. Parapeții direcționali H4b montat pe pod și H4a montat pe o lungime de 25.0 m adiacent podului, vor fi zincați, iar sistemul de protecție de zinc va avea o viabilitate de minim 20 de ani.

Parapetul pietonal va fi metalic, zincat și se va realiza din profile metalice deschise. Rampele podului vor fi realizate din materiale granulare, în zona de intervenție. Conform SR 1848-7:2015 Semnalizare rutieră, Marcajele rutiere, marcajul rutier trebuie să fie termoplastic sau bicomponent, rezonator la marginea părții carosabile, grosime 300 microni.

Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație vor fi agrementate pentru o viabilitate de 20 ani și se vor monta la aceeași nivel atât pe cale cât și pe trotuare, iar sistemul de preluare și evacuare a apelor din zona acestora se va realiza cu 10 cm în prelungire, în afara grinzii de parapet.

Sistemul de protecţie anticorozivă pentru elementele metalice ale suprastructurii podului va fi alcătuit din materiale anticorozive rezistente la mediul umed, toxic (eventuale scurgeri de carburanţi) şi la razele ultraviolete.

Rampe – Lucrări proiectate: La proiectare s-a ţinut seama de categoria funcţională a străzii, de traficul rutier, de siguranţa circulaţiei, de normele tehnice, de factorii economici, sociali şi de apărare, de utilizarea raţională a terenurilor, de conservarea şi protecţia mediului şi de planurile de urbanism şi de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii, precum şi de normele tehnice în vigoare pentru adaptarea acestora la cerinţele pietonilor, cicliştilor, persoanelor cu handicap şi de vârsta a treia.

De asemenea s-a ținut cont de distanța dintre limitele de proprietăți, iar acolo unde lățimea străzilor nu permite încadrarea acestora în standardele tehnice, pentru evitarea unor costuri suplimentare cu privire la mutarea limitei de proprietate și a stâlpilor de curent elecric, acestea vor fi încadrate ca străzi exlusiv pietonale.

Conform OMT nr. 1296/2017 – Ordin pentru aprobarea Normelor privind încadrarea în categorii a drumurilor, sectoarele studiate se încadrează ca drum de clasa tehnică IV.

Comentarii

comentarii