Acasă Actualitate Despre parcări: de la poalele Tâmpei, la promisiunile de la ”poalele tâmpului”

Despre parcări: de la poalele Tâmpei, la promisiunile de la ”poalele tâmpului”

DISTRIBUIȚI

Ca să nu mai comparăm realizările primarului din Timișoara cu cele ale edililor din Oradea sau Cluj, de data aceasta facem o comparație cu Brașov. În orașul de la poalele Tâmpei a fost inaugurată, în luna decembrie 2015, parcarea multietajata de la spitalul Militar Regina Maria. Parcarea este una dintre cele mai moderne din Romania, având 7 niveluri, 4 subterane și 3 supraterane, fără să intrăm în alte specificații tehnice.

În Municipiul Timişoara a funcționat în subordinea Consiliului Local, societatea Administrarea Domeniului Public SA ce administra și sistemul de parcare cu plată Telpark. După câștigarea primului mandat de primar, domnul Nicolae Robu a dispus desființarea societății printr-o fuziune prin absorbție între SDM și ADP, și înființarea unui nou sistem Timpark…

”Prin Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara, ca anexă la HCL Timisoara nr. 63/26.02.2013 cu modificările și completările, se specifică, că din taxele de penalizare aplicate autovehiculelor ce staționează fără parcare plătită în interiorul sistemului, societatea va crea noi locuri de parcare. Asta este și motivarea cererilor de chemare în judecată formulate de societate în vederea admiterii cererii. Până aici nimic neobișnuit, însă în realitate, banii încasați de societate din taxele de penalizare și din plata parcării, sunt folosiți pentru susținerea salariilor personalului, pentru că adevăratele parcări refuză să apară!

Să montezi niște plăcuțe cu Timpark pe niște stâlpi, fără a efectua un marcaj de bun simț, nu reprezintă o parcare, ci hoție!!!

Este suficient să ne uităm pe Bdul Mihai Viteazu din Timișoara, care după reasfaltare SDM nu a fost în stare să finalizeze marcajul în pseudoparcări (folosirea unei benzi de circulație pe post de parcare nu e parcare; putea fi utilizată de mijloacele de transport în comun), însă visează la realizarea unor parcări subterane sau supraterane! Aceasta societate nu a fost în stare să refacă trotuarul de la coltul Bdul Mihai Viteazu cu Str. Virgil Madgearu, dar primarul Nicolae Robu țintește sus: parcări subterane și supraterane!”, spune Alex Mihai Dascălu.

“Am dat undă verde SDM să demareze un proiect de realizare a unei parcări subterane cu două niveluri în fața Hotelului Central. Vrem să valorificăm cât mai bine acel teren. Asta se poate face cu o coborâre în subsol, pentru două niveluri, de exemplu”, a anunțat, marți, Nicolae Robu.

”Nici nu vreau să mă gândesc la o asemenea parcare în acel loc, în condițiile în care, în proximitate găsim clădiri foarte vechi ale căror structuri de rezistență ar putea fi puse în pericol din cauza vibrațiilor produse de săpături (fundația Castelului Huniade este realizată pe trunchiuri de stejar!!!!!). Societatea ADP a construit în baza unui parteneriat public privat o parcare subterană – supraterană în Piața 700 din Timișoara, însă în realitate aceasta fost realizată integral de partenerul privat (COnstructim) care și-a vândut deja participarea unei alte firme care în prezent o administrează! ADP și Primăria Municipiului Timișoara au contribuit doar cu terenul, nimic altceva!

”Din 2012 și până în prezent, Primăria Municipiului Timișoara împreună cu Societatea de Drumuri Municipale Timișoara care administrează sistemul Timpark, nu au reușit să construiască nicio asemenea parcare, iar în 2018 ne vorbesc de parcări subterane și supraterane, în 2019?… penibili!

Domnule primar, având în vedere că se apropie momentul când Timișoara va deveni Capitală Culturală Europeană, vă solicit public, să demarați de urgență construirea unor astfel de parcări atât de necesare orașului și să abandonați lada cu povesti din podul Primăriei! Deja ne-am obișnuit cu demersurile dumneavoastră despre parcuri, fântâni, poduri, pasaje, creații și invenții prin care bugetul orașului Timișoara este golit în stil mafiot!”, adaugă Alex Mihai Dascălu.

Comentarii

comentarii