Acasă Actualitate Gara de Nord Timişoara, care aparţine Ministerului Transporturilor, sub semnul ghinionului

Gara de Nord Timişoara, care aparţine Ministerului Transporturilor, sub semnul ghinionului

DISTRIBUIȚI

garaStaţia CFR Nord din Timişoara stă sub semnul ghinionului, pentru că de când au început promisiunile de necesară refacere, clădirea principală şi toate anexele mai mult s-au ruinat decât să renască.

‘Lucrările la Gara de Nord Timişoara au avut ghinion, pentru că a dat constructorul faliment, reabilitarea acesteia intrând într-un program de urgenţă, alături de altele şase din ţară’, a afirmat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, în timpul recentei vizite pe care a făcut-o în vestul ţării.

Curat ghinion. În 2012, ministrul de atunci al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, promitea alocarea a 1,3 milioane de euro pentru reabilitarea Gării în regim de urgenţă. Trebuie menţionat faptul că gara aparţine Ministerului Transporturilor şi de aceea municipalităţii nici nu-i permite legea să investească în reabilitarea ei.

‘Evident, acolo trebuie făcut un contract mare de reabilitare, pentru că este o gară serioasă, într-un oraş serios şi trebuie să aibă nevoie de o gară nu renovată, ci reabilitată, modernă’, a mai spus ministrul Transporturilor. Dacă se ţine de cuvânt ministrul, în 2016 ar trebui să înceapă procesul de reabilitare.

Primul contract semnat, parafat şi finanţat pentru reabilitarea Gării de Nord Timişoara datează din 2003, când Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. a contractat un credit extern în valoare de 24 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), finanţarea fiind garantată de România, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice, pentru execuţia de lucrări de modernizare a cinci mari staţii de cale ferată din ţară – Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Craiova -, precum şi pentru servicii legate de supervizarea lucrărilor, care au fost atribuite de la Bucureşti.
    
Deşi lucrările la Gara de Nord Timişoara trebuiau finalizate până în 2007, contractul pentru modernizarea gării s-a realizat în proporţie de doar 30%.
    
În urma unei licitaţii internaţionale, în iunie 2005, CNCFR a încheiat contractul cu o firmă din Israel, valoarea estimată fiind de 9,2 milioane de euro pentru gara timişoreană. Pentru că firma constructoare nu s-a achitat de obligaţiile contractuale, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul, în 2008.

Comentarii

comentarii