Acas─â Economic Peste 1.400.000 de numere portate

Peste 1.400.000 de numere portate

355
DISTRIBUIȚI

În prima jumătate a anului 2014 utilizatorii români au portat 202.778 de numere de telefon, depășind astfel pragul de 1.400.000 de numere portate. Conform statisticii ANCOM, cel mai des își portează numărul utilizatorii de servicii de telefonie mobilă, portările pe acest segment reprezentând 70% din totalul de 1.410.203 numere portate de la lansarea serviciului de portabilitate.

├Än primele ╚Öase luni ale anului curent, cele mai numeroase port─âri s-au ├«nregistrat ├«n luna iunie (44.658 de port─âri), ├«n timp ce media pentru aceast─â jum─âtate de an a fost de 33.796 de port─âri pe lun─â. Pe segmentul telefoniei mobile, datele statistice ANCOM arat─â c─â se porteaz─â mai frecvent utilizatorii cu abonament dec├ót cei care folosesc o cartel─â prepl─âtit─â. Astfel, din num─ârul total de utilizatori de telefonie mobil─â care s-au portat ├«n primul semestru al anului, 62% erau abona╚Ťi ┼či 38% erau utilizatori de cartele prepaid. ├Än ceea ce prive╚Öte numerele noi de telefon primite ├«n propria re╚Ťea de c─âtre fiecare operator de telefonie mobil─â, ├«n calitate de furnizor acceptor, cele 161.441 de numere mobile portate ├«n intervalul ianuarie-iunie 2014 se ├«mpart astfel: Vodafone a primit 44.498 de numere, Orange a primit 43.856 de numere, RCS & RDS 37.285, iar Cosmote 35.802. ├Än primele ╚Öase luni ale anului, cele mai multe numere de telefonie fix─â au fost portate ├«n Bucure┼čti ╚Öi Ilfov (10.379 de numere), urm├ónd jude┼úul Gala╚Ťi (5.199 de numere portate), Prahova (1.917 numere), Cluj (1.792 de numere) ┼či Timi╚Ö (1.527 de numere). Din cele 41.337 de numere de telefonie fix─â portate, cele mai multe numere au fost portate c─âtre re┼úelele Orange (16.114), RCS & RDS (9.843), UPC Rom├ónia (8.757), Vodafone (3.645) ┼či Romtelecom (1.420). De la ├«nceputul anului ╚Öi p├ón─â ├«n prezent ANCOM a primit 84 de reclama╚Ťii privind portabilitatea numerelor, reprezent├ónd 12% din totalul sesiz─ârilor ├«nregistrate de Autoritate ├«n acest interval. Utilizatorii reclam─â, ├«n general, aspecte tehnice ap─ârute ├«n cadrul procesului de portare ┼či termenele de portare.
ANCOM recomand─â utilizatorilor ca ├«nainte de a demara procesul de portare s─â consulte site-ul www.portabilitate.ro, creat ╚Öi administrat de Autoritate. Site-ul ofer─â detalii cu privire la pa┼čii care trebuie urma┼úi pentru a porta un num─âr de telefon, r─âspunsuri la ├«ntreb─âri care apar frecvent ├«n situa┼úia port─ârii numerelor, dar ┼či c├óteva sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situa┼úiile reale semnalate ANCOM de utilizatori. De asemenea, tot aici cei interesa╚Ťi pot afla ├«n ce re┼úea func┼úioneaz─â orice num─âr de telefon folosit ├«n Rom├ónia, indiferent dac─â a fost sau nu portat. Pentru a fi convin╚Öi c─â fac cea mai bun─â ╚Öi informat─â alegere atunci c├ónd ├«╚Öi schimb─â furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte administrat de Autoritatea de reglementare, care permite compararea tuturor ofertelor operatorilor de telefonie ╚Öi internet disponibile pe pia╚Ť─â.
Portabilitatea numerelor le permite utilizatorilor de servicii de telefonie s─â ├«┼či p─âstreze num─ârul de telefon atunci c├ónd schimb─â furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fix─â, mobil─â ┼či numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar ├«n cadrul acelea┼či categorii (fix-fix, mobil-mobil). Procesul de portare nu poate dura ├«n condi╚Ťii normale mai mult de 3 zile lucr─âtoare de la ├«nregistrarea unei cereri (cu excep╚Ťia situa╚Ťiilor ├«n care utilizatorii solicit─â o dat─â ulterioar─â pentru portare), iar ├«n ziua ├«n care se efectueaz─â portarea serviciul poate fi indisponibil maxim 3 ore ├«n cazul telefoniei mobile ┼či maxim 4 ore ├«n cazul telefoniei fixe.

Comentarii

comentarii