Acasă Actualitate Pistă de biciclişti XXL, la Timişoara

Pistă de biciclişti XXL, la Timişoara

DISTRIBUIȚI

În alte ţări din Uniunea Europeană, bicicletele au devenit o alternativă la deplasare. În multe ţări civilizate, miniştri şi chiar preşedinţi de stat merg la lucru cu bicicleta. În aceste ţări nordice şi nu numai, au fost create condiţii prielnice pentru ca bicicliştii să se simtă în largul lor. Autorităţile din aceste ţări le-au construit piste speciale, pe unde pot circula fără a fi încurcaţi de pietoni sau maşini. La Timişoara, municipalitatea are însă o altă viziune. Aici s-au construit piste de biciclişti pe trotuare, în staţii de tramvai şi autobuz şi în multe alte locuri aglomerate.

Pericol de accident, în orice moment

Pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu din Timişoara au fost construite două piste pentru bicilişti, amplasate pe cele două trotuare ale acestui bulevard aglomerat din oraş. La final de săptămână, pe acest bulevard nu vei vedea niciodată un bicilist. Asta pentru că pietonii ocupă, pe bună dreptate, şi pista acestora. Înainte de a fi trasate linii care să delimiteze pista biciliştilor, pe trotuarele de pe Bulevardul Brâncoveanu puteau circula paralel aproximativ cinci persoane. În momentul de faţă, mai mult de două nu pot circula, din cauză că trotuarul a fost tăiat în două de experţii municipalităţii timişorene.

„Dacă nu facem piste nu este bine, dacă facem, tot noi suntem de vină”

Flavius Boncea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara, este indignat de comentariile care apar, în ultima vreme, la construirea pistelor de biciclişti din Timişoara. „Nu este normal să fim tot timpul criticaţi. Dacă facem piste pentru biciclişti, nu este bine, iar dacă nu facem, tot noi suntem de vină. Există o limită care trebuie respectată, iar pe bulevardul la care faceţi referire limita este în parametrii normali”, spune Flavius Boncea. La final nu mai putem spune decât că intenţia municipalităţii timişorene a fost una bună şi este chiar de lăudat. Însă, în Europa nu mai există niciun oraş în care pietonii să aibă trotuarul fifty-fifty cu bicicliştii.

 

Comentarii

comentarii