Acasă Actualitate Robu face clarificări în scandalul interzicerii bicicliştilor în zonele centrale din Timişoara

Robu face clarificări în scandalul interzicerii bicicliştilor în zonele centrale din Timişoara

454
DISTRIBUIȚI

biciclete centru

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, spune că a aflat cu stupoate din presă că în Timişoara urmează ca bicicliştii să nu mai aibă acces în zonele centrale ale oraşului. Edilul local a reacţionat destul de repede şi a postat un mesaj pe reţeaua de socializare facebook.

 

Robu nu vrea să interzică bicicletele în zonele centrale ale oraşului

„Ieri (marţi, 16 iulie), în jurul orei 17, pe aeroportul Otopeni din Bucureşti, în aşteptarea reîntoarcerii la Timişoara, am citit în presa on-line, cu stupoare, că eu aş vrea să interzic mersul pe bicicletă în zonele centrale ale oraşului, tratându-le în bloc, fără nicio diferenţiere. Interesându-mă despre ce este vorba, am aflat că un proiect de hotărâre de Consiliu Local, iniţiat în acest sens de Poliţia Locală a şi fost publicat pe site-ul Primăriei. Precizez din start că acest proiect nu a fost semnat de mine şi nu ar fi trebuit să fie făcut public fără semnătura mea. Şi asta cu atât mai mult cu cât semnătura mea nu lipsea întâmplător, ci tocmai pentru că intenţionam să aduc proiectului o serie de modificări înainte de a-l asuma ca iniţiator. Nu-i mai puţin adevărat că Poliţia Locală a avut în demersul său ca punct de pornire o discuţie cu subsemnatul, în care am cerut gândirea de soluţii pentru creşterea securităţii pietonilor, ajunşi, în anumite intervale ale zilei – mai ales copiii mici şi vârstnicii – extrem de expuşi în zonele pietonale ultra-aglomerate ale oraşului, cum este P-ţa Victoriei”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Robu susţine proiectul „Verde pentru Biciclete”

În acelaşi mesaj postat pe reţeaua de socializare, Robu se declară un susţinător al proiectului „Verde pentru Biciclete”. „Apreciez foarte mult proiectul “Verde pentru Biciclete”, declaraţiile de mare bun-simţ ale liderilor organizaţiei şi acţiunile întreprinse de membrii săi până acum; mai mult, vreau să le şi mulţumesc pentru lucrurile excepţionale pe care le-au făcut şi le fac în oraşul nostru. Cred cu tărie că bicicleta poate şi trebuie să fie folosită în Timişoara pe scară mult mai mare decât este ea folosită în prezent, iar pentru a încuraja folosirea bicicletei, în perioada imediat următoare, aveam şi, evident, am în continuare printre obiective:
(i) gradualizarea trecerilor abrupte de pe trotuare pe carosabile şi vice-versa
(ii) crearea de noi piste de biciclete – pe cât posibil, nu pe trotuare, ci pe carosabile!-, inclusiv pe malurile Begăi, pentru a căror amenajări complexe licitaţia de contractare a executantului este în fază avansată
(iii) implementarea unui sistem intermodal de transport public, cu staţii de închiriere de biciclete în staţiile RATT sau în imediata vecinătate a lor, lucrare pt. care licitaţia este deja lansată, fiind în fază avansată. Vreau, având printre răspunderi şi asigurarea securităţii cetăţenilor, ca în P-ţa Victoriei şi pe strada Alba-Iulia, în intervalele cu aglomeraţie pietonală foarte mare – de exemplu: 17.00 – 22.00 – şi numai în perioadele din an în care în piaţă există terase, circulaţia pe bicicletă să fie interzisă, bicicliştii urmând să parcurgă cele câteva sute de metri pe lângă bicicletă sau putând opta pentru rute alternative, aşa cum se întâmplă în situaţii similare în toate oraşele din ţările mai avansate ca România. Opiniez că pe strada pietonală Mărăşeşti  – făcută de subsemnatul şi nu de cei ce-mi răstălmăcesc intenţiile, aşa cum se prezintă ea astăzi, şi anume: stradă pentru promenadă, dat cu rolele, plimbat cu bicicleta, terase, artă stradală, evenimente culturale, comerciale etc.-, mersul pe bicicletă nu creează pericole dacă se circulă cumpătat, neexistând aceeaşi aglomeraţie ca în P-ţa Victoriei sau ca pe str. Alba-Iulia; drept urmare, pe str. Mărăşeşti nu este cazul să se interzică mersul pe bicicletă, în niciun interval orar sau perioadă din an”, a declarat Robu pe facebook.

„Această măsură nu se justifică„

Omul de afaceri Emil Cristescu, un împătimit al mersului pe bicicletă, spune că această măsură nu este justificată. „Poziţia mea şi poziţia Verde pentru Biciclete este că această măsură nu se justifică. Am vorbit cu primarul şi sper că a înţeles şi punctul nostru de vedere. Într-adevăr, există biciclişti care circulă tare cu bicicleta prin zonele centrale. Aceşti biciclişti ar trebui, într-un fel sau altul, atenţionaţi. Dar nu trebuie să sufere toţii bicicliştii din cauza unora care nu ştiu cum să circule cu bicicleta”, a spus Emil Cristescu.

Comentarii

comentarii