Acasă Actualitate Unic în Banat! Oile vor zbura cu avionul de pe Aeroportul Timișoara,...

Unic în Banat! Oile vor zbura cu avionul de pe Aeroportul Timișoara, în țările arabe

486
DISTRIBUIȚI

Vestea bună pentru crescătorii de oi din Banat vine de la Timișoara! Ciobanii își vor putea transporta ovinele în țările arabe cu avionul, nu cu vaporul pe mare, de la Constanța, așa cum au făcut-o până acum. Tot pe calea aerului vor fi distribuite și cerealele, fructele, legumele, vacile sau porcii, în România sau în Europa.

Transport tip cargo, unic în Banat

Pe o suprafață de 20 de ha, Aeroportul Internațional “Traian Vuia” din Timișoara va construi un sistem de transport tip cargo, pentru încărcarea și descărcarea animalelor vii, dar și cu hale pentru cereale și depozite dotate cu sistem de răcire pentru păstrarea legumelor și fructelor și pentru alimentele agroalimentare (carne și produse din carne și din lapte) etc. Prin aeroportul din Timișoara, au mai fost transportate vaci în 2011 din Irlanda. Atunci a fost o acțiune improvizată, dar cu acceptul DSVSA Timiș.

“Acum, implementarea transportului tip cargo va însemna o facilitate deosebită pentru fermierii nu numai din Banat, ci din întreagă țară. Se va reduce timpul de transport până la șase ore până în Orient, în țări precum Libia, Liban, Arabia Saudită sau Iordania. Am avut discuții cu cei care se ocupă cu comerțul de animale vii și ei au recunoscut că ar fi o mare oportunitate transportul cu avionul de pe de la Timișoara”, a spus generalul, Dorel Grădinaru, directorul Aeroportului Internațional Traian Vuia. Vestea și mai bună este că aeroportul nu va cheltui bani. Un investitor s-a oferit să își bage fondurile în acest amplu obiectiv, mult așteptat de ciobani și comercianții de animale vii și de cereale.

“Proiectul pe care vrem să îl implementăm pe partea de cargo va fi făcut pe banii investitorului care va câștigă licitația  pe o suprafață foarte mare de 20 de ha. Astfel, Timișoara va deveni un pol de dezvoltare în această direcție. E nevoie de o modernizare aeriană eficientă, fiindcă marfă trebuie să circule fără blocaje. Într-un viitor foarte apropiat, oile vor fi duse şi cu avionul, la destinație, în Orient”, a subliniat Grădinaru. 

Proiectul va fi finalizat până în 2023. Inițiatorii mai susțin că pentru crescătorii de vite va însemna o oportunitate deosebită, fiindcă animalele nu vor mai trebui să călătorească pe apă o săptămâna sau mai mult cu vaporul sau cu tirul pe șosele cu riscul de a muri sau să nu ajungă la destinație, fiindcă s-a întâmplat și asta. Pe cale aeriană se poate ajunge până în șase ore în țările arabe.

“Asta înseamnă să îndreptăm traficul de animale și cereale, dar și cu alte produse agricole din toată țară spre Timișoara și să îl scurtăm extrem de mult. Planul este că oile din România exportate în Orient, astăzi, cu vaporul, să poată fi duse cu avionul, din 2023. Decâ să fie duse la Constanța, în port, mi-aș dori să fie aduse la aeroportul din Timișoara. Este o afacere aeronautică foarte curată. Animalele vor fi încărcate în cuști speciale, apoi îmbarcate în avion. În scurt timp ajung la destinație la fel de curat și toată lumea va fi mulțumită. Prețurile vor mult mai bune, față de celelalte mijloace de transport și în cantități mult mai mari”, a mai explicat Grădinaru.

Traseul animalelor

Circuitul animelor va fi următorul: fermele crescătorilor, fermele de carantinare din preajma aeroportului, unde vor fi cazate, apoi, vor fi transportate către avion  sau invers. În Timiș, există deja o fermă destinată carantinarii animalelor, cu o capacitate mare. Când Timișoara va începe transportul cargo aerian, vor mai fi înființate și alte ferme de carantinare a animalelor.

Următoarea acțiune este obținerea autorizație pentru că aeroportul din Timișoara să poată transporta mărfuri alimentare. În acest moment, numai aeroportul Otopeni mai are o asemenea autorizație.

“Când și Timișoara va obține documentul, lucrurile se vor simplifică, iar fermierii sau comercianții din Banat nu vor mai trebui să treacă prin București cu mărfurile și animalele vii”, a mai spus generalul Grădinaru.

Pe lângă halele enorme întinse pe cele 20 de ha, va fi amenajată și o zona hotelieră, fiindcă echipajele și comercianții vor avea nevoie de camere de cazare, moderne aproape de aeroport, unde să se cazeze între două curse. “Prin urmare vor fi create și multe locuri de muncă. Genul acesta de transformări radicale ale unui aeroport se întâmplă o dată la 30 de ani și ceea ce e cel mai important toți vor câștigă”, a concluzionat Dorel Grădinaru.

Comentarii

comentarii