Acasă Actualitate Viceprimarul Ruben Lațcău le cere lui Goia, de la SMTT, și lui...

Viceprimarul Ruben Lațcău le cere lui Goia, de la SMTT, și lui Bitea, de la STPT, să-și rezolve singuri problemele

DISTRIBUIȚI

Viceprimarul Ruben Lațcău le cere directorilor STPT și SMTT, Nicolae Bitea, respectiv Ioan Goia, să înceteze de urgență conflictele publice și să își respecte înțelegerile încheiate cu Primăria Timișoara și cu timișorenii. Cei doi, secondați de directoarele economice ale celor două companii, doamnele Felicia Lăscuț (STPT) și Alexandra Simuț (SMTT), s-au angajat ca până în data de 10 februarie să vină cu o propunere de modificare a contractului de delegare a serviciilor de transport care să răspundă nevoilor celor două părți, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.

Conform înțelegerii actuale, semnate prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pe 22 iulie și intrate în vigoare în octombrie anul trecut, se pune accent pe validarea călătorilor, astfel încât să poată fi realizate analize obiective. În principiu, plățile SMTT către STPT, dar și optimizarea rețelei de transport public și adaptarea planului de mers, ar trebui realizate în funcție de numărul de călători.

Primarul Dominic Fritz, cu aproximativ trei săptămâni în urmă, declara că „nu e treaba primarului” să se implice în acest scandal. Totuși, la fel cum spune și Lațcău acum, primarul considera cei de la STPT nu sunt cooperanți și cer plăți nejustificate. Aceștia nu ar fi comunicat numărul real de călători. Fritz propunea chiar plăți în funcție de numărul de abonamente validate măcar o dată pe lună.

Acum, viceprimarul Ruben Lațcău a declarat:

„Contractul de delegare de gestiune încheiat pe STPT e unul pe model european. Știam – și STPT știa – încă din 2018 că trebuie sa trecem la un astfel de sistem. Cu toate acestea, managementul STPT nu și-a asumat această schimbare și nu și-a adaptat planul de justă cheltuire a banului public pe care îl primesc. Au făcut noi și noi angajări în plină pandemie, nu au făcut niciun plan de reducere a cheltuielilor, nu au făcut niciun plan de eficientizare a serviciului public la care s-au angajat.

Din păcate pentru domnul Bitea – și pentru timișoreni, la capăt de linie – contractul de delegare îi face domnului director general al STPT mult mai dificilă nevoia de a ascunde gratuitățile decontate fără bază reală. Din 2016 și până azi costul salarial la STPT s-a dublat, personalul a crescut cu aproximativ 20% în vreme ce numărul de kilometri efectuați a rămas relativ același.

Am avut deja 4 întâlniri cu domnii Bitea și Goia, adevărate competiții de orgolii și imaturitate între cele două părți, în care Primăria a servit ca mediator și reprezentant al drepturilor timișorenilor la servicii de transport de calitate și la un preț corect. Voi avea discuții săptămâna aceasta cu colegii de alianță pentru a găsi împreună soluții să deblocăm neînțelegerile dintre STPT și SMTT, dacă este cazul cu schimbarea conducerii celor două instituții. Transportul public în Timișoara și zona metropolitană nu se va bloca în Bitea și Goia. E inacceptabil ca timișorenii să plătească orgoliile lor, cu bani publici irosiți pe servicii nesatisfăcătoare. Lucrurile care ne interesează și ne afectează direct pe fiecare dintre noi, timișoreni și locuitori din întreaga zonă metropolitană cu siguranță nu sunt conflictele de acest gen. Vrem să ne putem deplasa ușor și comod, indiferent de mijlocul de transport utilizat sau de distanța străbătută. Cer celor două părți să își regăsească înțelepciunea și să respecte clauzele contractului”.

Comentarii

comentarii