Acasă Eveniment Cu maşina pe meleaguri mioritice, alături de Marius Popovici

Cu maşina pe meleaguri mioritice, alături de Marius Popovici

DISTRIBUIȚI

După un drum cu maşina Timişoara-Bucureşti, Marus Popovici, vicepreşedintele PNŢCD, s-a convins singur că revistele de specialitate din Germania nu mint. Calitatea drumurilor în România a crescut considerabil în ultima perioadă. Cireaşa de pe tort rămâne însă autostrada Timişoara-Arad, care va fi gata în câteva zile. Probleme olteneşti

„Pentru cine nu a fost, în ultimii doi ani, pe traseul Timişoara-Bucureşti, surpriza plăcută a acestor zile este mare, în sensul creşeterii calităţii stratului rutier pe DN 6 Timişoara – Bucureşti. Ca bănăţean, pot afirma că, în special, în regiunea noastră, calitatea drumururilor a crescut foarte mult. Revistele germane de specialitate au recunoscut, în ultima perioadă, că în România se circulă mai bine decât în anii trecuţi”, spune Marius Popovici.  Drumurile din Banat au început să arate tot mai bine, conform lui Popovici, problemele încep abia în Oltenia, în special din cauza nesimţirii unor şoferi. „Drumul Timişoara-Lugoj şi centura Lugoj sunt cunoscute şi apreciate, în continuare Lugoj-Caransebeş şi Caransebeş-Orşova se prezintă foarte bine. Surpizele absolute sunt drumul ocolitor Caransebeş şi Domaşnea, lucări ce vor fi date în funcţiune în perioada imediat următoare. Drumul naţional de-a lungul Dunării este foarte bun, dar şi foarte pitoresc. La intrarea în Turnu-Severin ne întâmpină o şosea ocolitoare asemeni celei din Craiova. Probleme sunt orăşelele de pe acest traseu: Balş, Filiaşi, Strehaia, unde uneori te târâi şi cu 20 la oră după vreun tractor care trece prin centrul oraşului. Asta se întâmplă şi datorită blocării a două benzi din patru cu maşini parcate aiurea. De la Turnu-Severin la Craiova, calitatea drumului lasă de dorit, în viitor fiind necesare reabilitări ample”, mai spune Marius Popovici.

Autostrada lui 70 de kilometri la oră

 Impresionat de Craiova şi Slatina, care s-au dezvoltat uluitor din punct de vedere industrial, drumul lui Marius Popovici a ajuns şi pe mult încercata şi mult reparata autostradă Piteşti-Bucureşti. „Ca timp efectiv, acest drum chiar rapid circulat necesită 7 până la 8 ore. Pe autostrada Piteşti-Bucureşti se circulă cu o medie de viteză de 70 de kilometri pe oră, faţă de media normală pe o autostradă, care ajunge la 120 de kilometri pe oră.  Marcajele, indicatoarele şi semnalizările sunt de foarte bună calitate, circulaţia este disciplinată, unele excepţii fiind făcute de depăşiri nepermise şi periculoase, dar şi de numărul imens de maşini de poliţie cu aparate radar”, spune Marius Popovici.

Autostradă adevărată

Vicepreeşdintele PNŢCD apreciază judeţele învecinate, dar şi cele din Oltenia şi Muntenia, care contribuie la fluidizarea circulaţiei prin satele lungi şi puţin circulate de maşini. „În Caraş-Severin, prin sate se permite circulaţia cu 60 de kilometri la oră, iar în satele oltenşeti chiar 70 de kilometri la oră. Mândria mea de timişorean este, însă, pe deplin satisfăcută pentru că, în perioada imediat următoare, va fi dată în funcţiune autostrada Timişoara – Arad, incomparabil mai bună ca cea dintre Bucureşti şi Piteşti, care, după standardele occidentale, poate fi refăcută doar printr-o structură rutieră complet nouă, orice reparaţie de suprafaţă nefiind suficientă”, mai susţine Popovici. Acesta este convins că într-un an, maxim doi, vom avea o autostradă „ca afară” pe ruta Nădlac – Timişoara – Deva – Sibiu, care, în prima etapă, va reduce timpii de deplasare la circa 5-6 ore. Duminică (11 decembrie) s-a lucrat din nou cu toate forţele pe A1 Timişoara-Arad, fiind în acţiune echipe de asfaltare, montare parapeţi, acostamente, macaje şi panouri indicatoare.
 

Comentarii

comentarii