Acasă Economic Pasajele de pe centura Aradului, blocate de clientela PDL

Pasajele de pe centura Aradului, blocate de clientela PDL

DISTRIBUIȚI

DSC 0109Scandalul pasajelor de pe centura Aradului a demonstrat că politicul bate filmul. Gheorghe Falcă, primarul Aradului, alături de colegii săi de partid au acuzat mereu Guvernul PSD că nu finalizează lucrările la pasaje, iar pe deputații puterii că nu fac nimic în acest sens. Însă, CNADR a scos adevărul la iveală: pasajele de pe centura Aradului sunt blocate de clientela PDL. Nici DN 7 nu se află într-o situație prea bună, iar șoferii nu înțeleg ce se întâmplă cu acest drum național care este plin de gropi.

Pasaje construite în ritm de melc

Pasajele sunt necesare pentru fluidizarea circulației pe centura Aradului, unde cozile se întind pe kilometri întregi. Liniile ferate duble Arad-Curtici și Arad-Oradea, folosită și de garniturile de tren care aprovizionează CET Arad, au barierele lăsate aproape zece ore pe zi. Circulaţia pe calea ferată Arad – Bucureşti impune aproximativ 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a barierelor de peste 170 minute în 24 ore. Lucrările la pasaje au început, însă în 2012 au fost sistate de către Guvernul condus de Mihai Răzvan Ungureanu. După anunțarea deblocării finanțării, constructorii nu au făcut însă nimic. A venit și explicația: le-a expirat autorizația de construcție încă din anul 2012.
La pasajul de la CET, lucrările s-au desfășurat în ritm de melc, în timp ce la pasajul de la Micălaca, insolvența firmelor lui Cornu a dus la rezilierea contractului.

S-a ajuns în această situație datorită atribuirii contractelor

După mai bine de un an de zile de la reluarea finanțării, nu se lucrează la nici unul dintre pasaje. Deputatul Flavius Măduţa, PSD, a adresat câteva întrebări directorului CNADNR, Narcis Neaga, cu privire la o serie de investiţii de interes pentru judeţul Arad. „Am dorit să obţin un răspuns oficial legat de situaţia celor două pasaje de pe centura Aradului şi de lucrările la DN 7. Din păcate, în privinţa pasajelor, aşa cum se poate observa din răspunsul CNADNR, suntem tributari modului în care au fost alocate aceste lucrări în timpul guvernării PDL, unor firme care nu pot sau nu doresc să lucreze. Deşi sunt bani alocaţi, problemele juridice împiedică derularea lucrărilor în ritm normal. Pentru pasajul din Micălaca contractul este reziliat şi se reia procedura de licitaţie. La pasajul de la CET, firma care a câştigat licitaţia intră în penalizări pentru întârziere. În ceea ce priveşte starea proastă a DN 7, există promisiunea CNADNR de a interveni pentru reparaţii cu mixtură asfaltică de îndată ce se încălzeşte vremea”, a declarat deputatul Flavius Măduţa.

Constructorul plătește penalități, dar tot nu lucrează

Pasajul denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad-Oradea-CF Curtici- DJ 709B este realizat în proporție de 62,0%. „Deoarece termenul de finalizare a lucrărilor a fost data de 27.08.2014, constructorul neîncadrându-se în aceste termen, începând din 28.08.2014 constructorul se află sub incidenţa aplicării penalităţilor de întârziere, conform prevederilor contractuale. Termenul de finalizare al lucrărilor asumat de constructor este 31.05.2015”, a comunicat CNADR. Nu se știe însă cum vor fi finalizate lucrările, deoarece constructorul deși plătește penalități, nu lucrează nimic.

Firmele lui Cornu au blocat un pasaj

Cel de-al doilea pasaj de pe centura Aradului, cel peste calea ferată Arad-Bucureşti, ar fi trebuit să fie finalizat de către firmele lui Georgică Cornu, cel care a câștigat licitația. În realitate, CNADR a apreciat că lucrarea s-a realizat doar în proporție de 25,2%. În data de 28.11.2014 a fost reziliat contractul de lucrări. În cursul trimestrului I se va demara procedura de achiziţie publică pentru elaborare expertiză tehnică în vederea stabilirii lucrărilor rămase de executat, urmând ca după finalizarea acesteia să se demareze achiziţia de lucrări. „În consecinţă, la această dată nu putem estima o dată a finalizării lucrărilor la acest obiectiv”, se arată în răspunsul CNADR.

DN 7, reabilitat de Umbrărescu

DN 7 a fost reabilitat de firmele lui Umbrărescu, supranumit în perioada Guvernului BOC, „Regele asfaltului”. Ultima lucrare de reabilitare a drumului naţional DN 7 s-a derulat pe perioada 2007-2009 de S.C. SPEDITION UMB S.R.L Bacău în baza contractului de reabilitare „Consolidare DN 7 Km 352+000 – Km 596+630, Orăştie – Nădlac”.„În prezent, întreţinerea sectoarelor de drum menţionate se efectuează de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara prin antreprenorii activităţii de întreţinere curentă atât pe timp de iarnă cât şi pe timp de vară, prin programe de întreţinere curentă specifice fiecărui sezon. Referitor la defecţiunile semnalate, menţionăm faptul că, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara execută lucrări de reparaţii cu mixtură stocabilă specifice sezonului rece prin antreprenorii activităţii de întreţinere curentă pe timp de iarnă. Aceste lucrări au caracter provizoriu, urmând ca, la încheierea sezonului rece, aceste sectoare să fie refăcute prin execuţie de lucrări de plombări gropi cu mixtură asfaltică”, se arată în răspunsul CNADR.

Comentarii

comentarii