Acasă Actualitate Subpasaj ca pe „Champs-Elysees” în Piaţa Victoriei

Subpasaj ca pe „Champs-Elysees” în Piaţa Victoriei

DISTRIBUIȚI

pasaj-subteran-victorieiMunicipalitatea timişoreană aşteaptă noul an cu un portofoliu bogat de lucrări majore de infrastructură, care ar urma să schimbe atât aspectul oraşului, cât şi calitatea vieţii concitadinilor.

Printre acestea se remarcă amenajarea pasajului rutier din Piaţa Victoriei şi a unei parcări subterane cu 700 de locuri, extinderea la patru benzi a mai multor străzi şi a trei inele de circulaţie, dar şi reabilitări, respectiv construcţia de poduri peste Bega. „Suntem pregătiţi cu studii de fezabilitate şi proiecte tehnice – unele finalizate, altele în lucru -, pentru o mulţime de obiective pentru care vom încerca să atragem fonduri europene pe noul exerciţiu bugetar unional 2014-2020. Pentru o parte dintre acestea suntem dispuşi să asigurăm finanţare din venituri proprii, pentru ca ele să poată intra mai rapid în lucru”, spune Nicolae Robu. De la bugetul local ar putea începe finanţarea pentru lărgirea pasajului Popa Şapcă, dar primarul vrea şi extinderea pasajului Jiul şi construirea unui pod peste Bega în zona centrală a Timişoarei, care ar asigura fluidizarea traficului rutier pe axa nord-sud a oraşului. Edilul spune că Timişoara are nevoie urgentă de câte un nou pod în zonele Bobâlna, Jiul, Solventul, precum şi în aval şi în amonte de actualul pod Decebal.
De asemenea, vatra istorică a Timişoarei fiind construită după modelul vechilor burguri austriece, cu străzi înguste, traficul rutier este sufocat, mai ales în zona centrală. Robu vede decongestionarea fluxului auto uşor prin construirea unui subpasaj în Piaţa Victoriei, după modelul celui de pe Clamps-Elysees, proiectul aflându-se în faza de studiu de fezabilitate. Odată realizat subpasajul, întreaga Piaţă centrală a oraşului va deveni una pietonală. „Studiul de fezabilitate pentru pasajul din Piaţa Victoriei este în fază avansată. Va ieşi un proiect foarte frumos, care nu va strica zona; se va folosi structura actuală şi nu va trebui să săpăm din nou. Înălţimea subpasajului va fi de 2,60 sau cel mult 2,80 m”, detaliază Nicolae Robu. În anii ’70, în centru s-a construit un pasaj subteran de mici dimensiuni, care dorea să facă legătura între Operă şi Catedrală, dar totul s-a redus la un spaţiu expoziţional modest. Municipalitatea estimează că investiţia ar costa în jur de 6 milioane de euro şi se va putea realiza chiar cu bani de la bugetul local. Acest „Champs- Elysees” local ar da o notă modernă, cu totul aparte Timişoarei, care doreşte să devină Capitală Culturală Europeană, în anul 2021.
„Am văzut ceva asemănător în Paris, pe Champs-Elysees, unde există un astfel de pasaj, cu o lungime a pantei de coborâre pe o porţiune de circa 60 de metri. La noi, ar fi această pantă de vreo 80 de metri, iar în subteran se va amenaja şi o parcare. Acest pasaj va fi destinat traficului auto uşor şi vom putea închide inelul 1 rutier al oraşului, care ar permite fluidizarea circulaţiei în centrul oraşului”, explică edilul-şef.

Sursa FOTO: Forumul RATT

Comentarii

comentarii