Acasă Actualitate Timişenii, printre cei mai nemulţumiţi români

Timişenii, printre cei mai nemulţumiţi români

DISTRIBUIȚI

Când vine vorba despre prestatorii de servicii şi furnizorii de produse, timişenii se înghesuie să reclame nereguli şi abuzuri. Numai în primele şase luni ale anului 2010, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Timiş s-au înregistrat 1.029 de reclamaţii, cu 70% mai mult decât media naţională raportată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Dintre acestea, 388 au fost soluţionate amiabil, 103 au fost reclamaţii întemeiate, 242 neîntemeiate, 120 au fost redirecţionate către alte autorităţi competente, 145 au fost nesoluţionabile, iar 31 de reclamaţii au fost retrase.
Serviciile bancare, cablul TV şi telefonia – în topul generatorilor de nemulţumiri
Timişenii şi-au manifestat, în principal, nemulţumirea faţă de serviciile financiar-bancare. În acest sens, au fost depunse la CJPC Timiş 108 reclamaţii. Furnizorii de cablu TV şi telefonie au reuşit contraperformanţa de a fi reclamaţi de 96 de ori, în vreme ce furnizorii de telefonie mobilă au strâns 81 de reclamaţii. Furnizorii de energie electrică, firmele de asigurări şi cele de tâmplărie PVC se află pe următoarele trei locuri în top.
Nemulţumire sau preocupare pentru calitate?
„Conţinutul reclamaţiilor înregistrate în această perioadă relevă o preocupare crescută a consumatorilor pentru calitatea produselor şi serviciilor. 70% dintre reclamaţii sunt adresate personal de către consumatori, la sediul CJPC, iar 30% sunt transmise prin e-mail, fax sau poştă.” a declarat Marinela Iliaş, directorul CJPC Timiş. Am putea crede că aceasta este doar o manieră diplomatică de a afirma că timişenii sunt greu de mulţumit. Totuşi, standardele înalte, combinate cu activismul civic nu pot avea decât consecinţe pozitive asupra calităţii vieţii.

Comentarii

comentarii